.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بازسازي 85 درصد فضاي درماني گيلان

رئيس دانشگاه علوم پزشكي گيلان از بازسازي 85 درصد فضاي فيزيكي بخش‌هاي درماني در اين استان خبر داد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، حسن بهبودي ظهر امروز در مراسم روز پرستار در بيمارستان الزهرا (س) با گراميداشت اين روز اظهار داشت: حضرت زينب (س) الگوي صبر، شهامت و رشادت است.
وي به دانشكده پرستاري گيلان اشاره كرد و افزود: دانشكده پيراپزشكي نيز در استان ايجاد شده است.
بهبودي با بيان اينكه تلاش مي‌شود خدمتگزاران عرصه سلامت در تمام زمينه‌ها موفق باشند، تصريح كرد: آموزش، پژوهش، خدمات‌رساني، پيشگيري و درمان از فعاليت‌هاي شايسته‌اي است كه فعالان عرصه سلامت مي‌توانند ارائه دهند.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي گيلان ارتقاي كيفيت و عدالت‌محوري را از شعارهاي دولت عنوان كرد و گفت: سال گذشته دولت اعلام كرد 23 هزار پرستار جذب مراكز درماني مي‌شوند كه سهم گيلان از اين تعداد 450 نفر است.
وي جذب بيشتر پرستاران را به معناي ارتقاي كيفي مراكز درماني توصيف كرد و بيان داشت: جامعه پرستاري به دنبال ارائه خدمات استاندارد به بيماران است.
بهبودي با اشاره به اينكه سال گذشته تقويت دانشكده‌ها و آموزش حين خدمت كاركنان در گيلان وضعيت مطلوبي داشت، خاطرنشان كرد: با استانداردسازي كادر پرستاري و كامل شدن آموزش‌هاي حين خدمت دلگرمي كادر درماني بيشتر مي‌شود.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي گيلان به ساخت 13 بيمارستان در استان اشاره كرد و افزود: 85 درصد فضاي فيزيكي درماني گيلان بازسازي شده است.
وي تامين نيروي متخصص را از مهم‌ترين بخش درمان برشمرد و تصريح كرد: 850 تخت جديد جايگزين تخت‌هاي فرسوده در بيمارستان‌هاي استان شده است ضمن اينكه 350 تخت جديد نيز به تخت‌هاي بيمارستاني گيلان اضافه مي‌شود.
به گفته بهبودي 3 هزار و 800 نفر پرستار در بيمارستان‌هاي گيلان فعاليت مي‌كنند.
قائم مقام وزير بهداشت و درمان در گيلان، جمعيت استان را 2 ميليون و 438 هزار نفر اعلام كرد و گفت: بيش از 12 هزار نفر امور بهداشتي و درماني اين جمعيت را بر عهده دارند.
وي تعداد پزشكان فوق تخصصي در گيلان را 60 نفر برشمرد و خاطرنشان كرد: منابع فيزيكي مراكز تحقيقاتي استان به 16 مركز رسيده است.
بهبودي با بيان اينكه گيلان 24 بيمارستان دارد، تصريح كرد: 3 هزار و 400 تخت بيمارستاني در استان وجود دارد ضمن اينكه بيمارستان رستم‌آباد نيز در دولت دهم در گيلان افتتاح شده است.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي گيلان به 972 خانه بهداشت در گيلان اشاره كرد و بيان داشت: خانه‌هاي بهداشت در امر پزشك خانواده تاثيرگذارند.
وي شاخص‌هاي بهداشتي گيلان نسبت به تمام كشور را داراي ارتقاي خوبي بيان كرد و افزود: مرگ و ميرنوزادان در هر يك‌هزار تولد زنده در استان 9.86 درصد است.
بهبودي تعداد مرگ و مير مادران باردار در گيلان در سال 89 را تعداد 91 نفر اعلام كرد و اظهار داشت: از لحاظ كاهش مرگ و مير مادران ارتقاي خوبي داشتيم.
قائم مقام وزير بهداشت و درمان در گيلان دسترسي خانوارهاي روستايي به آب سالم را از ديگر موارد ذكر كرد و گفت: 78 درصد خانوارهاي روستايي استان به آب سالم دسترسي دارند.
وي با بيان اينكه بيشتر كاركنان دانشگاه علوم پزشكي گيلان در امر درمان در بيمارستان‌ها و اورژانس‌ها متمركز هستند، تصريح كرد: چند سال گذشته با خدمات خوب دولت نهم و دهم تمام بيمارستان‌هاي گيلان مجهز به اتاق CPR هستند و حتي بيمارستان‌هاي كوچك و اورژانس‌ها نيز كامل شدند.
به گفته بهبودي اقدام‌هاي خوبي در بحث كاهش تصدي‌گري، هزينه و صرفه‌جويي در معاونت توسعه و مديريت منابع انساني علوم پزشگي گيلان انجام شده است.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي گيلان با اشاره به نوسازي فضاهاي فيزيكي خاطرنشان كرد: 80 درصد مراكز علوم پزشكي گيلان بازسازي كامل شدند.
وي با تاكيد براينكه توجه ويژه دولت خدمت‌رساني به مناطق محروم و روستاهاست، افزود: گيلان آمادگي ارائه خدمات در 14 رشته پزشكي به كشورهاي همسايه را دارد.
بهبودي پرستاران را مايه افتخار دانست و تصريح كرد: فضاي بهداشتي و درماني استان بايد ارتقا يابد و راهي براي برگشت به گذشته وجود ندارد.
وي اظهار داشت: امكاناتي كه فراهم شده متعلق به مردم گيلان است و استان‌هاي همجوار و كشورهاي همسايه نيز مي‌تواند از اين خدمات استفاده كنند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي گيلان نيز در اين مراسم گفت: استانداردسازي از بحث‌هاي مهم در امور درمان است و در 12 مركز درماني تهران اين امر به صورت پايلوت در حال اجراست.
مرتضي رهبر طارمسري كاهش ساعت كاري پرستاري را سبب ارتقاي بهره‌وري دانست و خاطرنشان كرد: بحث 1.5 برابري نوبت شب و روز پرستاران در استان به اجرا در مي‌آيد.
در اين مراسم از پرستاران نمونه گيلان تقدير شد./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.093 seconds.